Black Rhodium Overture DCT Ultra Istaknuto

Ocijeni sadržaj
(2 glasova)

Black Rhodium Overture DCT Ultra

rsz black en columna head

Piše: Baxa
Interkonekcijski kabeli su jedna od HiFi komponenti kod kojih je osobina 'nepostojanja' ili zahtjev da ničime ne pokazuju da su u HiFi lancu možda najizraženiji. Postavlja se logičko pitanje kako onda opisati ono čega nema i u skladu s time najlogičniji odgovor: Kabeli su dobri kada ničega ne nedostaje a ipak se ničim ne ističu...

Black Rhodium kabeli tipični su predstavnici takvog stremljenja, za razliku od ideje da kabeli trebaju imati neke iskorake bilo na timbralnom ili dinamičkom polju ili još gore da trebaju raditi nekakvu ekvalizaciju u sistemu.
Ako bi uostalom željeli definirati što su ustvari kabeli to možemo zaista sažeti u jednu jednostavnu rečenicu: Kabeli su alat za prijenos električnog signala između dvije točke i trebaju to napraviti sa što manje grešaka . Ni manje ni više od toga. Po meni to je kompletna, krajnje točna i potpuno definirana uloga HiFi kabela i vrijedi za interkonekte i zvučničke kabele. Digitalni, a pogotovo strujni nešto su drugo i nisam siguran da za njih vrijedi takvo jednostavno načelo.

Takvom jasnom definicijom gdje su kabeli gradirani jedino i isključivo po količini tj. veličini grešaka koje imaju (a pošto nijedan nije idealan imaju ih svi ) možemo odmah u startu odbaciti svakojake ideje i očekivanja koje bi kabele mogle na bilo koji način povezivati s vrstom signala koji prenosi. Njihove su greške tj. odmak od idealnog iste prenosi li se kroz njih muzika, bijeli šum, test signal ili uopće nisu ni spojeni. Samim time jasno je da kabeli nemaju ama baš nikakve poveznice s materijalom kojim ih testiramo, a očekivati od njih muzikalnost ili bilo što u vezi s muzikom realno je i koliko očekivati od njih da komponiraju ili dirigiraju. Sukladno tome kabel koji najbolje odrađuje tj. s najmanje grešaka prijenos signala nekog govora ili snimke razgovora ljudi, bit će samim time i najbolji za prijenos signala bijelog šuma , snimke prometa na cesti ili muzike.

rsz overtureslsc n

Black Rhodium kabeli se proizvode u Engleskoj. Centralna žica je od palladiuma 0,25 mm a širm od posrebrenog bakra. Tu je još i DCT (deep criogen treatment) i razne druge obrade samih kristala a sve u svrhu poboljšanja vodljivosti i smanjenja izobličenja. Pogledao sam i pronašao da je palladium kem.element na tablici blizu srebra, veoma rijedak i skup a koristi ga se u elektrotehnici i gorivim ćelijama baterija najnovije tehnologije kao katalizator. Zbog toga je u zadnjih desetak god. kao i rodium ili samarium poskupio preko sto puta i postao rijedak i teško dobavljiv.

Kada smo to utvrdili idemo pogledati kako se naš kabel nosi s dobrim snimkama govora dragih nam političara, koliko nam njihovi glasovi, zvuci okoline i samih događaja djeluju uvjerljivo te kako me varaju da se radi o stvarnom događaju a ne snimci. Prednost takvih snimaka je da nikome neće pasti na pamet da traži puno basa te da mu omiljeni političar zvuči kao da govori iz bačve , neće tražiti svilene visoke i sibilante te piskanja od neamplificiranog govornika i razne druge anomalije koje smo skloni tražiti i iščekivati kada slušamo glazbu. Zato ja uopće neću testirati i opisivati s muzikom nego samo sa snimkama ljudi, ljudskog glasa i to političara.
Nemojte prestati čitati, šalio sam se , slušao sam ipak glazbu iako dolazim u napast jer sam svjestan da i mene ponekad može zavarati silna energija basa kod nekog velikog bubnja ili kontrabasa. Glede kontrabasa prva snimka na kojoj Overture DCT Ultra treba pokazati svoju kvalitetu je Tape-project snimka Arnold Overtures Malcolma Arnolda koje je prof. R. Johnson ovjekovječio snimajući izvedbu Londonske filharmonije pod ravnanjem samog Arnolda u londonskom Walfold Town Hallu-u
poznatom po svojoj akustici. Iako nisam baš neki ljubitelj Arnolda, bivšeg trubača LPO jer mi se njegova muzika čini nekako previše predvidljivom i larpurlartističkom, no efekti za testiranje su upravo fantastični. Vrhunska dinamika a još više mikrodinamika koju nam na toj snimci prezentira TP traka preko Studer A80 studijskog magnetofona je zastrašujuća a Black Rhodium kabeli je uspijevaju prenijeti gotovo u cijelosti.
Overture DCT Ultra kabeli za razliku od velike većine današnjih 'modernih' kabela nemaju sklonost naglašavati krajeve spektra (ustvari potiskivati sredinu) nego baš suprotno. Najjača strana tog kabla je baš sredina gdje se uostalom i najviše toga događa. Sredina je robusna i dinamična pa drveni a naročito limeni puhači, kojih na toj snimci zaista ne nedostaje, sa svojom raskoši djeluju veoma čvrsto definirano i dinamično. Timpani i koncertni bubanj su
veoma solidni-čvrsti u pojavi i prezentnosti.

Za razliku od Arnolda druga je snimka jedna od meni najdražih snimaka , kompozitora i izvedbe. Mahlerova 9. na LP ploči (EMI s The New Philharmonia Orchestra-om i Klempererom) iz 1964 god i to 4. stavak Adagio, gotovo je cijeli gudački s toliko boja, prijelaza i nijansiranja, dinamičkih i izmjena u tempu, te unatoč tome prepun unutarnje smirenosti i spokoja koji je Mahler sažeo u tom stavku gotovo već pred kraj svojeg života. Takva su nijansiranja , minimalne promjene u mikro i makro dinamici veoma zahtjevne za kabel te ako to dobro ne napravi, orkestar se pretvori u sirupastu masu bez jasnog sadržaja umjesto u sliku zajedničkog sviranja sastavljenog od različitih pojedinaca i instrumenata. Ovaj zadatak kabel obavlja vrlo dobro s velikom preciznošću prenoseći veoma dobro veliku količinu informacija.

Na kraju test koji najjasnije pokazuje greške navedene u gornjem dijelu texta a to je tzv. loudness efekt kod kabela koji ističe krajeve spektra naravno na uštrb sredine. Izvanredna Clarity Record snimka Claudie Gomez u izvedbi dua Milanez - Guillén izvedba je dvije pjevačice od kojih jedna svira gitaru a druga drvenim štapićima daje takt. Sustav sklon naglašavanju i izobličenjima u visokim odmah na ovoj snimci iskače s neprirodnošću i sibilantima u neamplificiranim glasovima pjevačica. Štapići kod kojih gotovo da se osjeti od kojeg su drveta napravljeni, u takvim se sistemima pretvaraju u plastične bez svih subtonova koji daju punu boju, gustoću i toplinu drveta. Nad cijelom slikom nadvija se aureola visokih tonova koji pretvaraju prirodnu neamplificiranu svirku i glasove u amplificiranu, jer dodaju zvukove elektronike kojih u stvari nema. Puno vrhunskih kabela imaju sklonost da im ponekad 'pobjegne' nešto takvih 'visokih' ali kod Overture DCT Ultra to nije slučaj pa su glasovi pjevačica i drvo štapića veoma prirodni te ne pokazuju'elektronsku' pogrešku. Na nekim snimkama klavira s orkestrom, kao na primjer na DG ovoj ploči Mozartovih klavirskih koncerata s bečkim filharmoničarima i Claudio Abbadom kao dirigentom te Friedrichom Guldom za klavirom u izvedbi koncerta za klavir i orkestar Nr.20 d-m KV466 tu svoju smirenost i nepodilaženje efektima ovaj kabel možda čak potencira na svoju štetu. Ponekad mi se učinilo da klavir možda ima premalo prostora, te možda malčice premalo definicije istoga, onog preciznog fokusa te trodimenzionalne prostornosti koji visoki najviše iznose, ali čas poslije opet mi se učinilo da je to ipak možda pravilnije s tim kabelom.

black rhodium blackrhodium overturedct ultra 0 5m n

Završna misao

Sve u svemu kabel koji neće impresionirati nikoga na nekom 'blind testu' koji su ionako obična glupost te će svoje prave vrijednosti pokazati i iskazati tek pravim poznavaocima i u vrhunskim sistemima.
Osobno smatram da relacija cijena-kvaliteta inherentno ne pripada proizvodu nego uvijek kupcu pa za ovaj kabel mogu samo reci da stoji visoko na mojoj apsolutnoj ljestvici interkonekcijskih kabela zbog svoje smirenosti, ujednačenosti , gustoće informacija koje prenosi i samim time vjernosti te nepokazivanja samog sebe a to sam i na početku naveo kao glavni zadatak svakog dobrog kabela. Moja preporuka....

Testni sustav:
Crown 40 TRIODE cijevni monoblokovi, Luxman L-550AII A class pojačala,
Audio Research SP8 pretpojačalo,
Lumen white Whitelite zvučnici,
Krell Standard SACD,
Oracle Delphi ,SME 309,Koetsu Rosewood,EAR 834 phono,CineMag i Supex trafo
Walhala,Sinergestic Research Tesla,Kubala Sosna Kimber KCAG, Sumić,Furutech,
Shunyata Taipan Phyton I King Cobra kablovi
Merkally 8Hz antivibracijske baze i stalci
Magnum Dynalab T106B tuner

Zaključili smo:

Osobno smatram da relacija cijena-kvaliteta inherentno ne pripada proizvodu nego uvijek kupcu pa za ovaj kabel mogu samo reci da stoji visoko na mojoj apsolutnoj ljestvici interkonekcijskih kabela zbog svoje smirenosti, ujednačenosti , gustoće informacija koje prenosi i samim time vjernosti te nepokazivanja samog sebe a to sam i na početku naveo kao glavni zadatak svakog dobrog kabela...

Cijena: 16.720 kn

Ustupio na test: Zvučne Novosti d.o.o., www.zvucne-novosti.hr

Ukupna ocjena:   5star

HIFI POPULARNO

• 1
  • 2
  • 3

HAD Audiolab Maestral Two

HAD Audiolab Maestral Two

Za ljubitelje slušalica ... Piše: Dražen Kokanović   Proizvodnja audio uređaja u Hrvatsko...

Više...

Hegel H300

Hegel H300

Pravi solid state za znalce Piše: Darko Brlečić Potraga za vrhunskim solid state integriranim po...

Više...

KEF LS50

KEF LS50

Ponovno rođenje... Piše: Dražen Kokanović Mnogo je razloga za posjedovanje KEF LS-50. Slavni kor...

Više...

ProAc Studio 115

ProAc Studio 115

Anglezki žentl-meni Piše: Vlado 'Vlad' Tomašević   Kamo sreće pa me zapala objava teksta tam...

Više...

HAD Audiolab Santana 6c33

HAD Audiolab Santana 6c33

Neki novi vjetrovi... Piše: Dražen Kokanović U kratkom vremenskom razmaku imali smo zadovoljstvo...

Više...

Cyrus 8 DAC + PSX-R

Cyrus 8 DAC + PSX-R

U dvoje je lakše...  Piše: Dražen Kokanović  Cyrus uređaji dio su male ali učinkovite ...

Više...

HIFI NOVO

• 1
  • 2
  • 3

NAGAOKA MP-200

NAGAOKA MP-200

Nagaoka MP-200    Korak više..    Piše: Dražen Kokanović Nagaoka je vr...

Više...

EDIFIER R2000DB

EDIFIER R2000DB

Novi igrač u gradu... Piše: Dražen Kokanović Tržište bežičnih i prijenosnih zvučnika j...

Više...

Well Tempered Labs Simplex + Hana E…

Well Tempered Labs Simplex + Hana EL

WellTem pered Labs Simplex + Hana EL  Antipod novoj modi...  Piše: Dražen Kok...

Više...

Audia Flight FL Three S integrirano…

Audia Flight FL Three S integrirano pojačalo

Audia Flight FL Three S integrirano pojačalo Dostojan nasljednik... Piše: Dražen Kokanović  ...

Više...

Electron Audio ION izlazno pojačalo

Electron Audio ION izlazno pojačalo

Electron Audio ION izlazno pojačalo Asterix u D klasi...  Piše: Dražen Kokanović Tvrtka El...

Više...

ELAC FS-247.3

ELAC FS-247.3  Dobar i logičan dizajn  Piše: Dražen Kokanović Čisto je zadovoljstvo s...

Više...

SPONZORI

Sound News koristi tehnologiju kolačića (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web mjesta Sound News Web slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja mjesta stranice Sound News Web kliknite na gumb Prihvaćam ispod. Više o kolačićima možete pročitati ovdje

Prihvaćam

The Best Bookmaker Betfair Review FBetting cvisit from here.

| © 2009 - 2017 | Sound News Web | Zvučne Novosti d.o.o. | Sva prava pridržana |